f

Wednesday, March 13, 2013

Baykuşlu Şapkalar / Owl Hats

Aman Allah'ım ne şapka aşkıymış benimkisi :) Toplamda 6 tane baykuşlu şapka ördüm bir hafta içinde. Ama hepsini severek ördüm yani hiç sıkılmadım. Daha önce kızım için örmüştüm baykuşlu şapkayı, tabii farklı bir tarifle (daha önceki baykuşlu şapka yazım: http://dezeyn.blogspot.com/search/label/tig%20isi%20baykuslu%20sapka)

Yeni denediğim tarif çok daha pratik. Bu arada yeni farkettim, daha önce paylaştığım link artık calışmıyor. Blog sahibi baykuşlu şapka tarifini artık ücretsiz paylaşmıyor :( Ama üzülmeyin, bu yeni tarif cok daha hoş. Bu tür sorunlarla bir kaç defa daha karşılaştığım için artık beğendiğim ücretsiz tarifleri bilgisayarıma kaydediyorum. Sizlere de tavsiye ederim.

Bildiğiniz gibi paylaştığım tariflerin bir çoğu (hemen hemen 98%) İngilizce.  O sebeple sizlere bir nebze yardımcı olabilmesi açısından bu yazımda sizlerle genel tığ işi terimlerinin tercümelerini paylaşacağım. Umarım bu şekilde emailllerinizde ki soruları cevaplamış olurum.

Single crochet (sc) sık iğne
Double crochet (dc) İkili trabzan
Treble crochet (tc) Üçlü trabzan
Half double crochet (hdc) Türkçesini ben de bilmiyorum :) Ama İkili trabzan yapar gibi tığınıza ipi bir kere dolayıp batırdıktan sonra bir seferde 3 ipi birden çekiyorsunuz.

Bu arada baykuşlu tarifi örerken 5.50 numara (I) tığ kullandım.
Bu kadar açıklama ve ders yeter :) Sizleri baykuşlu şapkalarımla başbaşa bırakıyorum. Tabii önce tarifimizin ücretsiz linkini paylaşıyorum :)

Here is a link to a free owl hat pattern, enjoy!

http://www.repeatcrafterme.com/2012/09/crochet-owl-hat-pattern-in-newborn.html



 


 İyi seyirler ve deneyeceklere şimdiden kolay gelsin.

Sevgiler,

Zeynep

0 comments:

Post a Comment